21.6.2013 – Update na Made

Het Powerweekend in Made is voor ons de eerste wedstrijd van het seizoen. De eerder geplande wedstrijd in Bassevelde was namelijk afgelast door het slechte weer.

In de periode voorafgaand aan de wedstrijd in Made zijn een aantal wijzigingen gedaan aan de trekker en heeft hij zijn winteronderhoud gehad. Zo kan hij weer op en top presteren op onze thuiswedstrijd.  Ook is onze vrachtwagencombinatie volledig nagekeken en klaargemaakt voor het seizoen. In de week voor Made is de laatste hand gelegd aan de trekker en donderdagavond wordt hij al gewassen en in de vrachtwagen geladen. De koelkasten worden gevuld om een heel weekend door te komen en als laatste wassen Erik en Niek vrijdagmorgen de hele vrachtwagencombinatie om er weer piekfijn uit te zien.

Klokslag  vier uur ‘s middags wordt de wereldreis van vijf kilometer gestart om enkele minuten later aan te komen in Made. Eenmaal daar krijgen wij ons inmiddels vaste plekje toegewezen  in het rennerskwartier alwaar wij beginnen met uitladen van onze tent, stoelen, afzetlint, kookstel, barbecue en natuurlijk niet te vergeten onze eigen geluidsinstallatie. Dit laatste geeft al na een kwartier de geest, Mark en Niek spreken maar meteen met elkaar af dat het enige is dat kapot gaat dit weekend!
Als alles opgesteld staat wordt er een overheerlijke maaltijd klaargemaakt die we mee hebben gekregen van “EasyRidermoeder”  Ricky.  Na het eten gaat iedereen wedstrijd kijken en teamlid Joost gaat helpen bij de weegbrug. De avond wordt afgesloten in de altijd gezellige feesttent.

Zaterdag is onze wedstrijddag en na een overheerlijk ontbijtje (voor de één wat vroeger dan de ander) gaat het team een kijkje nemen bij de baan. ’s Avonds wordt de trekker warmgedraaid en alles loopt naar wens. De trekker wordt vervolgens gewogen en klaar gezet in het Parc Fermé. De pro-stock klasse gaat van start en meteen blijkt dat er afgelopen winter hard gesleuteld is door iedereen.  Als zevende mag Mark van start met onze eigen Easy Rider. Hij gaat prima weg maar al snel grijpen de banden zich vast in de goede kleibaan waardoor de motor het verzet niet meer aan kan. Mark eindigt 82cm achter de Dams Rooster  op een afstand van 104.71. Voor ons eindigen in totaal zeven pro-stocks. Met het nieuwe wedstrijdsysteem wil dat zeggen dat we niet door mogen naar een finale.  Een achtste plaats voor ons dus op het Powerweekend!  Onder het kopje “uitslagen” op de site zijn de overige resultaten geplaatst.

Na de wedstrijd van zaterdag is het tijd voor de laatste dag van het Powerweekend. Julian en Niek helpen dorpsgenoot Mitch van Dongen met zijn compact diesel Mean Machine. Hij zet een prima eerste run weg! De rest van de dag wordt  langs de baan doorgebracht waar een mooie wedstrijd wordt verreden. Tot slot worden alle spullen terug in de vrachtwagen geladen en is het weekend weer voorbij.

30 juni staat Hoeven op de kalender. In tussentijd zal er hard gewerkt gaan worden om er voor te zorgen de motor de banden wel rond blijft gooien.
Tot over twee weken in Hoeven!

Sponsoren