4.6.2014 – Jaarmarkt

Op donderdag 29 mei hebben we samen met Blue Hazard gestaan op de Jaarmarkt in Den Hout, ter promotie van de sport, onze teams en Made’s Powerweekend. Deze keer waren we op stap zonder de vrachtwagen,
want we waren maar een paar honderd meter van huis af. De Easy Rider werd gesleept / opgetild door onze
Ford 8000, zodat de achterbanden geen extra slijtage ondervonden.

We hadden de kapotte krukas en vliegwiel meegenomen, waarvan het gewicht geraden kon worden.
Toch mooi om te zien hoe mensen dit gewicht inschatten en proberen te vergelijken.Eerst de krukas aan één zijde optillen en vervolgens ter vergelijking hun vriendin optillen.Het gewicht werd zeer wisselend ingeschat,
met als laagste 34,6kg, 40kg, 42,5kg en 55kg en als hoogste 340kg, 400kg, 465kg en 800kg.
Ook het gemiddelde lag met 141,6kg aan de hoge kant.

Ook wij waren, na een dag iedereen te hebben zien raden, nieuwsgierig naar het exacte gewicht.
Wij hadden op het eind van de dag veel mensen net onder de 100kg zien raden, maar wij vermoedden zelf dat hij hier net boven zou zitten. Dus een gewone personen weegschaal, een klein gewichtje (8,1kg) van de ER erop om het gewicht te verdelen. De weegschaal gaf 116,5 aan, min het gewichtje, dus hij weegt 108,4kg.

Het exacte gewicht is niet geraden, maar Piet Vijverberg uit Langeweg zat er met 110kg er het dichtste bij en heeft hiermee de 2 vrijkaarten voor het Made’s Powerweekend gewonnen, zodat hij ons op zondag kan komen aanmoedigen.

De komende week gaan we de Easy Rider gereedmaken voor het Powerweekend, waarbij wij op zondagmiddag 22 Juni om 12:00uur deelnemen in de Light Superstock klasse. We hopen hier, onder de aanmoedigingen van iedereen die ons heeft gesteund op de Jaarmarkt, een mooie prestatie neer te zetten.

Jaarmarkt Overzicht Jaarmarkt Den Hout 2014 1 Jaarmarkt Den Hout 2014 2

7.5.2014 – Uitstapje

Afgelopen winter hebben we, na een onverwacht en kort ziekbed, onze grote steun en toeverlaat moeten afgeven. Ricky van Leijsen was vanaf het 1e uur een moeder voor het hele team met haar gastvrijheid op ons sleuteladres en alle goede zorgen tijdens het sleutelen. Tevens zorgde ze er telkens weer voor dat we met goedgevulde koel- en vrieskasten ook op de wedstrijden niets te kort kwamen. We zullen haar enorm missen, maar we weten dat ze altijd met ons mee zal rijden en op ons zal toezien vanaf haar regenboog, zoals ze Milco heeft beloofd.

Enkele maanden geleden hebben we de stilgevallen winterwerkzaamheden weer opgepakt. Echter heeft onze huidige motor toch meer geleden dan we hadden verwacht. Wat nu? Veel animo hebben we nog niet in het sleutelen. Willen we binnen enkele weken deze motor weer geheel opbouwen, of iets anders?

Het is iets anders geworden. We gaan het komende jaar met onze oude Hypermax motor en turbosetup van enkele seizoenen geleden rijden. Maar omdat de Pro-stock motoren de afgelopen jaren behoorlijk sterker zijn geworden, gaan we voor het komende seizoen een uitstapje maken naar de Light Superstock klasse. Onze oude motor en turbosetup voldoet namelijk zo aan de reglementen van deze klasse. Hoewel we vermoeden dat de dieseltractoren in deze klasse, de alcohol gestookte tractoren niet bij kunnen houden, vanwege gelijke turbolimieten, hopen we een uitdagend seizoen mee te kunnen rijden. Onder tussen kunnen we bezien hoe we de andere motor weer willen opbouwen.

Tevens hebben we de voorkant van de Easy Rider iets aangepast, zodat we reglementair gesleept kunnen worden met een oppikblok. En aan de achterkant is de steigerbegrenzer geüpdatet zodat we weer eens wat gewicht besparen. Om te zien of alles voldeed heeft de Easy Rider zijn neus al even buiten mogen steken.

steigerbegrensers neus

De wedstrijdkalender voor het komende seizoen komt er nu dus ook iets anders uit te zien. We rijden niet in Stroe, maar wel in Lochem en Bakel. Tevens zullen we in Made en Alphen niet primetime rijden op zaterdagavond, maar op de zondagmiddag. Kunnen we mooi een jaartje onze collega’s uit de Pro-stock klasse aanmoedigen, onder het genot van een Juupje.

Wedstrijdkalender 2014:

Staphorst Zaterdag 17 Mei Aanvang 13:00 uur
Made Zondag 22 Juni Aanvang 12:00 uur
Hoeven Zondag 29 Juni Aanvang 13:00 uur
Putten Zaterdag 12 Juli Aanvang 15:00 uur
Silly (B) Zondag 13 Juli Aanvang 11:00 uur
Aagtekerke Zaterdag 26 Juli Aanvang 13:00 uur
Lochem Zaterdag 2 Augustus Aanvang 17:00 uur
Montfoort Zaterdag 9 Augustus Aanvang 12:00 uur
Zele (B) Vrijdag 15 Augustus Aanvang 11:00 uur
Alphen Zondag 24 Augustus Aanvang 12:00 uur
Bakel Zaterdag 30 Augustus Aanvang 16:00 uur

8.8.2013 – Update na Lochem

Voor het eerst zijn we met de national pro stocks te gast in Lochem.
Vaste rijder Mark van Leijsen is op vakantie en dat wil zeggen dat we op deze wedstrijd een vervanger hebben. Niemand minder dan Barend Huijbregts neemt plaats op de Easy Rider.

Omdat de wedstrijd in Lochem pas om 17.00u start en onze klasse als laatste aan de beurt is,
besluiten we om pas om 13.00u te vertrekken vanuit Den Hout.

Voor ons rijdt de farmstock competitie welke een mooie wedstrijd laten zien. Daarna is het de beurt aan de
pro stocks. Appypower trapt af, gevolgd door een hagelnieuwe Moving Mountains en daarna de Dams Rooster. Wij hebben inmiddels onze machine in orde gemaakt zodat Barend kan laten zien hoe ver hij komt met de
Easy Rider. Net als bij de voorgaande deelnemers valt de afstand tegen. De wedstrijdleiding besluit daarom om de sleepwagen lichter te zetten. Uiteindelijk eindigen we met een zeer fraaie run die op 97,82m eindigt,
op een mooie 5e plaats. Absolute winnaar deze dag is Dieselross die met ruim 5 meter verschil de grootste afstand aflegt in de finale.

Kijk voor de volledige uitslagen onder het kopje uitslagen op deze site.

Na de wedstrijd in Lochem zal de trekker in tweeën gedeeld moeten worden om de koppeling bij te stellen zodat we aankomende zaterdag weer op volle sterkte in Montfoort kunnen zijn. Tot zaterdag!

5.8.2013 – Update na Aagtekerke

Na de wedstrijd in Silly wordt de tractor weer in orde gemaakt voor de wedstrijd in Aagtekerke.
Omdat de wedstrijd pas laat begint vertrekt het team pas op de dag zelf. Na een gezellige rit tussen alle caravans en campers door komen we op het wedstrijdterrein aan.

Het is er heerlijk zonnig en de wedstrijd komt langzaam op gang. Als laatste klasse zijn wij aan de beurt.
Heavy Boy trapt af nadat de baan op provisorische wijze opengetrokken is en weer dicht gemaakt.
Op 43.74m houdt het op. Meteen daarna zijn wij aan de beurt. Mark besluit om de koppeling al vroeg op te laten komen zodat het motortoerental enigszins beperkt blijft op de baan die weinig grip biedt. Bij de start blijft één wiel haast stil staan maar gelukkig pakt de machine daarna wel grip. De rest van de run gaat ondanks de lastige omstandigheden niet verkeerd en eindigt op 101.17m wat ons een 5e plek oplevert.  Na ons is Wickie Power aan de beurt. De fraaie run eindigt op 104.17. Dieselross heeft meer moeite met de baan en blijft steken op 96.26m. Mud Patrol mag daarna aanhaken en ook hij duidelijk moeite met de omstandigheden. Op 4 centimeter achter ons komt hij tot stilstand. De Dams rooster gaat gillend over de baan en bereikt 107.63m. Code Red heeft een hele goede dag. Geert Aernouts rijdt in de kwalificatie een afstand van 108.48m en sleept in de finale de 1e plaats in de wacht.  Appy power is daarna de enige die een full pull haalt, gevolgd door Hytec Redneck die eindigt op 98.93m. In de finale wordt zoals eerder gezegd Code Red 1e gevolgd door Wickie Power op 2 en Dams Rooster op 3.

We zijn tevreden met een mooie plaats in de middenmoot. We hebben één weekendje rust om daarna vol goede moed naar Lochem te gaan.

5.8.2013 – Update na Silly

In het altijd gezellige Silly ligt in tegenstelling tot andere jaren de baan al een dag van te voren gereed voor de wedstrijd. ’s Avonds brengen een aantal teamleden een bezoekje aan de feesttent.

Op het eind van de wedstrijddag is het tijd voor de Pro stocks. Er wordt gereden volgens het oude wedstrijdsysteem. Appy power trapt af met een snelle proeftrek, daarna wordt de sleepwagen zwaarder gezet.
De eerste officiële run wordt gemaakt door Code Red en behaalt netjes een full pull. Dit lukt ook Dieselross, Dams Rooster, Mud Patrol, Wickie Power, Hytec Redneck en onszelf. In de finale eindigen alle machines weer mooi bij elkaar in de buurt. Wij behalen met een run die naar ons idee iets beter had gekund een afstand van 95.24m. Dit is goed voor een 6e plaats. De overige afstanden en resultaten zijn terug te vinden onder het kopje uitslagen op onze site.

9.7.2013 – Update na Hoeven

In aanloop naar de wedstrijd in Hoeven is er niet stil gezeten in de werkplaats van Easy Rider. Hoewel alles tijdens de wedstrijd in Made heel gebleven is, hadden we gehoopt hoger te eindigen in het klassement.
Reden genoeg om de trekker uit elkaar te halen en op jacht te gaan naar een oplossing waardoor hij aan het eind van de run ook goed aan blijft houden.

Op zondag 30 Juni vertrekken we naar Hoeven om er achter te komen of het sleutelwerk van de afgelopen twee weken zijn vruchten heeft afgeworpen. Iets later dan gepland start de Pro-stock klasse en al snel blijkt dat er hard gewerkt moet worden om aan het eind van de baan te komen. Code Red en de Dams Rooster trappen af met de proeftrek. Gevolgd door Appy Power die schade op lijkt te lopen en al bij 14.34 meter stil komt te staan.  Gastrijder Barend Huijbregts zet met de Hytec Red Neck een afstand weg van 89.50 meter. Dan is het de beurt aan Mark om te laten zien waartoe Easy Rider in staat is. Hij gaat goed weg en zoals gehoopt houdt de motor nu wel aan. Op een afstand van 99.74 meter spint hij uit. Goed genoeg voor een vijfde plek blijkt uiteindelijk. Wickie Power rijdt ons net voorbij en eindigt op 100.25 meter. Code Red doet de proeftrek over en komt net niet aan onze afstand om uiteindelijk tot stilstand te komen op 98.50 meter. Dams Rooster doet de proeftrek ook over en rijdt zichzelf met 103.09 meter uiteindelijk naar een derde plek.  Dieselross doet er nog een schepje bovenop en komt tot 106.06 meter. Dit blijkt de winnende run te zijn. Mud Patrol rijdt zich mooi tussen de Fiat en de Fendt in met 103.47 meter. Heavy Boy komt tijdens de wedstrijd helaas niet weg waardoor deze enkel Hook points krijgt.

Dat we met een goed lopende motor eindigen op een vijfde plek laat goed zien dat het niveau in onze National competitie erg hoog ligt. We gaan ons klaarmaken voor de wedstrijd in Silly waar we weer ons best gaan doen om een mooie prestatie weg te zetten.

21.6.2013 – Update na Made

Het Powerweekend in Made is voor ons de eerste wedstrijd van het seizoen. De eerder geplande wedstrijd in Bassevelde was namelijk afgelast door het slechte weer.

In de periode voorafgaand aan de wedstrijd in Made zijn een aantal wijzigingen gedaan aan de trekker en heeft hij zijn winteronderhoud gehad. Zo kan hij weer op en top presteren op onze thuiswedstrijd.  Ook is onze vrachtwagencombinatie volledig nagekeken en klaargemaakt voor het seizoen. In de week voor Made is de laatste hand gelegd aan de trekker en donderdagavond wordt hij al gewassen en in de vrachtwagen geladen. De koelkasten worden gevuld om een heel weekend door te komen en als laatste wassen Erik en Niek vrijdagmorgen de hele vrachtwagencombinatie om er weer piekfijn uit te zien.

Klokslag  vier uur ‘s middags wordt de wereldreis van vijf kilometer gestart om enkele minuten later aan te komen in Made. Eenmaal daar krijgen wij ons inmiddels vaste plekje toegewezen  in het rennerskwartier alwaar wij beginnen met uitladen van onze tent, stoelen, afzetlint, kookstel, barbecue en natuurlijk niet te vergeten onze eigen geluidsinstallatie. Dit laatste geeft al na een kwartier de geest, Mark en Niek spreken maar meteen met elkaar af dat het enige is dat kapot gaat dit weekend!
Als alles opgesteld staat wordt er een overheerlijke maaltijd klaargemaakt die we mee hebben gekregen van “EasyRidermoeder”  Ricky.  Na het eten gaat iedereen wedstrijd kijken en teamlid Joost gaat helpen bij de weegbrug. De avond wordt afgesloten in de altijd gezellige feesttent.

Zaterdag is onze wedstrijddag en na een overheerlijk ontbijtje (voor de één wat vroeger dan de ander) gaat het team een kijkje nemen bij de baan. ’s Avonds wordt de trekker warmgedraaid en alles loopt naar wens. De trekker wordt vervolgens gewogen en klaar gezet in het Parc Fermé. De pro-stock klasse gaat van start en meteen blijkt dat er afgelopen winter hard gesleuteld is door iedereen.  Als zevende mag Mark van start met onze eigen Easy Rider. Hij gaat prima weg maar al snel grijpen de banden zich vast in de goede kleibaan waardoor de motor het verzet niet meer aan kan. Mark eindigt 82cm achter de Dams Rooster  op een afstand van 104.71. Voor ons eindigen in totaal zeven pro-stocks. Met het nieuwe wedstrijdsysteem wil dat zeggen dat we niet door mogen naar een finale.  Een achtste plaats voor ons dus op het Powerweekend!  Onder het kopje “uitslagen” op de site zijn de overige resultaten geplaatst.

Na de wedstrijd van zaterdag is het tijd voor de laatste dag van het Powerweekend. Julian en Niek helpen dorpsgenoot Mitch van Dongen met zijn compact diesel Mean Machine. Hij zet een prima eerste run weg! De rest van de dag wordt  langs de baan doorgebracht waar een mooie wedstrijd wordt verreden. Tot slot worden alle spullen terug in de vrachtwagen geladen en is het weekend weer voorbij.

30 juni staat Hoeven op de kalender. In tussentijd zal er hard gewerkt gaan worden om er voor te zorgen de motor de banden wel rond blijft gooien.
Tot over twee weken in Hoeven!

9.6.2013 – Wedstrijdkalender

Iets later dan we gewend zijn, hebben we de wedstrijdkalander voor 2013 ontvangen.
De Prostocks van de National competitie rijden dit jaar op de onderstaande wedstrijden.

  • Zondag 26 mei Bassevelde (B) aanvang 11:00uur
  • Zaterdag 15 juni Made aanvang 15:00uur
  • Zondag 30 juni Hoeven aanvang 13:00uur
  • Zondag 14 juli Silly (B) aanvang 11:00uur
  • Zaterdag 20 juli Aagtekerke aanvang 13:00uur
  • Zaterdag 3 augustus Lochem aanvang 17:00uur
  • Zaterdag 10 augustus Montfoort aanvang 11:00uur
  • Donderdag 15 augustus Zele (B) aanvang 11:00uur
  • Zaterdag 24 augustus Alphen (NB) aanvang 16:00uur

9.6.2013 – Nieuwe site

Na drie seizoenen volledige stilte op onze site, hebben we ons voorgenomen om dit jaar de
site nieuw leven in te blazen en geduurd het seizoen regelmatig te voorzien van updates.
Om dit te realiseren hebben we hulp gevraagd aan onze dorpsgenoot Mitch van Dongen,
o.a. bekend van de site van Blue Hazard.  Ondanks zijn drukke werkzaamheden aan zijn eigen compact diesel,
heeft hij voor ons de site herbouwd, zodat deze beter te beheren valt.
We zijn hem hier zeer dankbaar voor.

Sponsoren